Oh what can ail thee, knight-at-arms,
Alone and palely loitering?
The sedge has withered from the lake,
And no birds sing.
IIAlone and palely loitering?
The sedge has withered from the lake,
And no birds sing.
Oh what can ail thee, knight-at-arms,
So haggard and so woe-begone?
The squirrel's granary is full,
And the harvest's done.
IIISo haggard and so woe-begone?
The squirrel's granary is full,
And the harvest's done.
I see a lily on thy brow,
With anguish moist and fever-dew,
And on thy cheeks a fading rose
Fast withereth too.
IVWith anguish moist and fever-dew,
And on thy cheeks a fading rose
Fast withereth too.
I met a lady in the meads,
Full beautiful - a faery's child,
Her hair was long, her foot was light,
And her eyes were wild.
VFull beautiful - a faery's child,
Her hair was long, her foot was light,
And her eyes were wild.
I made a garland for her head,
And bracelets too, and fragrant zone;
She looked at me as she did love,
And made sweet moan.
VIAnd bracelets too, and fragrant zone;
She looked at me as she did love,
And made sweet moan.
I set her on my pacing steed,
And nothing else saw all day long,
For sidelong would she bend, and sing
A faery's song.
VIIAnd nothing else saw all day long,
For sidelong would she bend, and sing
A faery's song.
She found me roots of relish sweet,
And honey wild, and manna-dew,
And sure in language strange she said -
'I love thee true'.
VIIIAnd honey wild, and manna-dew,
And sure in language strange she said -
'I love thee true'.
She took me to her elfin grot,
And there she wept and sighed full sore,
And there I shut her wild wild eyes
With kisses four.
IXAnd there she wept and sighed full sore,
And there I shut her wild wild eyes
With kisses four.
And there she lulled me asleep
And there I dreamed - Ah! woe betide! -
The latest dream I ever dreamt
On the cold hill side.
XAnd there I dreamed - Ah! woe betide! -
The latest dream I ever dreamt
On the cold hill side.
I saw pale kings and princes too,
Pale warriors, death-pale were they all;
They cried - 'La Belle Dame sans Merci
Hath thee in thrall!'
XIPale warriors, death-pale were they all;
They cried - 'La Belle Dame sans Merci
Hath thee in thrall!'
I saw their starved lips in the gloam,
With horrid warning gaped wide,
And I awoke and found me here,
On the cold hill's side.
XIIWith horrid warning gaped wide,
And I awoke and found me here,
On the cold hill's side.
And this is why I sojourn here
Alone and palely loitering,
Though the sedge is withered from the lake,
And no birds sing.
Alone and palely loitering,
Though the sedge is withered from the lake,
And no birds sing.
O, què pot turmentar-te, cavaller d'armes,
Sol i pàl·lid, vagarejant?
Sol i pàl·lid, vagarejant?
El jonc s'ha marcit del llac,
I cap ocell no canta.
I cap ocell no canta.
II
O, què pot turmentar-te, cavaller d'armes,
Tan demacrat i tan afligit?
El graner de l'esquirol està plè,
I la collita ja s'ha acabat.
Tan demacrat i tan afligit?
El graner de l'esquirol està plè,
I la collita ja s'ha acabat.
III
veig un lliri en el teu front,
Mullada amb angoixa i suor de febre,
I a les galtes una rosa que esvaneix
S'asseca ràpid també.
Mullada amb angoixa i suor de febre,
I a les galtes una rosa que esvaneix
S'asseca ràpid també.
IV
Vaig conèixer una dama en els prats,
Bella per complet - una filla d'una fada,
Els cabells van ser llargs, el seu peu va ser lleuger,
I els ulls van ser salvatges.
Bella per complet - una filla d'una fada,
Els cabells van ser llargs, el seu peu va ser lleuger,
I els ulls van ser salvatges.
V
Vaig fer-li una garlanda per al cap,
I polseres també, i una faixa olorosa;
Va mirar-me com si m'estimés,
I va fer un gemec dolç.
I polseres també, i una faixa olorosa;
Va mirar-me com si m'estimés,
I va fer un gemec dolç.
VI
Vaig posar-la al meu corser,
I res més vaig veure tot el dia,
Perquè s'anava a doblegar cap a mi, i cantava
Una cançó de fades.
I res més vaig veure tot el dia,
Perquè s'anava a doblegar cap a mi, i cantava
Una cançó de fades.
VII
Ella va trobar-me arrels d'un gust dolç,
I mel salvatge, i mannà celeste,
I per cert en un llenguatge estrany va dir -
'T'estimo de debò'.
I mel salvatge, i mannà celeste,
I per cert en un llenguatge estrany va dir -
'T'estimo de debò'.
VIII
Ella em va portar cap a la seva gruta de fada,
I allà va plorar i va sospirar completament adolorida,
I allà vaig tancar els seus ulls resalvatges
Amb quatre de petons.
I allà va plorar i va sospirar completament adolorida,
I allà vaig tancar els seus ulls resalvatges
Amb quatre de petons.
IX
I allà ella em va fer dormir acariciant-me
I allà vaig somiar - Ah! Ai, quin ai! -
El últim somni que vaig somiar
Damunt el prat fred del pujol.
I allà vaig somiar - Ah! Ai, quin ai! -
El últim somni que vaig somiar
Damunt el prat fred del pujol.
X
Vaig veure reis pàl·lids i prínceps també,
Guerrers pàl·lids, blancs com la cera eren tots;
Van cridar - 'La Belle Dame sans Merci
T'ha esclavitzat!'
Guerrers pàl·lids, blancs com la cera eren tots;
Van cridar - 'La Belle Dame sans Merci
T'ha esclavitzat!'
XI
Vaig veure els llavis afamats en el crepuscle,
Amb un avís horrible la boca completament oberta,
I vaig despertar i em vaig trobar aquí,
En el prat fred del pujol.
Amb un avís horrible la boca completament oberta,
I vaig despertar i em vaig trobar aquí,
En el prat fred del pujol.
XII
I és per això estic passant per aquí
Sol i vagarejant pàl·lid,
Malgrat el jonc s'ha marcit del llac,
I cap ocell no canta.
Sol i vagarejant pàl·lid,
Malgrat el jonc s'ha marcit del llac,
I cap ocell no canta.
A beautiful version of the English version by John Keats and read by Ben Whishaw
Una versió bonica de la versió anglesa de John Keats i llegit per Ben Whishaw


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada