Το σφαγείο - The slaughterhouse - L'escorxador (Mikis Theodorakis)
A song in honour of Andreas Lentakis, jailed by the Greek military dictatorship (1967-1974).
Το σφαγείο
Το μεσημέρι χτυπάνε στο γραφείο
μετρώ τους χτύπους τον πόνο μετρώ
είμαι θρεφτάρι μ’ έχουν κλείσει στο σφαγείο
σήμερα εσύ αύριο εγώ
Χτυπούν το βράδυ στην ταράτσα τον Ανδρέα
μετρώ τους χτύπους το αίμα μετρώ
πίσω απ’ τον τοίχο πάλι θα `μαστε παρέα
τακ-τακ εσύ τακ-τακ εγώ
Που πάει να πει
σ’ αυτή τη γλώσσα τη βουβή
βαστάω γερά, κρατάω καλά
Μες στις καρδιές μας αρχιναέι το πανηγύρι
τακ-τακ εσύ τακ-τακ εγώ
Μύρισε το σφαγείο μας θυμάρι
και το κελί μας κόκκινο ουρανό
μετρώ τους χτύπους τον πόνο μετρώ
είμαι θρεφτάρι μ’ έχουν κλείσει στο σφαγείο
σήμερα εσύ αύριο εγώ
Χτυπούν το βράδυ στην ταράτσα τον Ανδρέα
μετρώ τους χτύπους το αίμα μετρώ
πίσω απ’ τον τοίχο πάλι θα `μαστε παρέα
τακ-τακ εσύ τακ-τακ εγώ
Που πάει να πει
σ’ αυτή τη γλώσσα τη βουβή
βαστάω γερά, κρατάω καλά
Μες στις καρδιές μας αρχιναέι το πανηγύρι
τακ-τακ εσύ τακ-τακ εγώ
Μύρισε το σφαγείο μας θυμάρι
και το κελί μας κόκκινο ουρανό
---------------------------------------------------------
The slaughterhouse
At lunch they hit in the office
I count the knocks, I count the pain
I'm an animal, they locked me inside the slaughterhouse
Today it's me, tomorrow it'll be you
They knocked Andreas down, in the evening on the terrace
I count the knocks, I count the (spray of) blood
We will be together behind the wall, we'll be friends
Knock-knock it's you, knock-knock it's me
What's that saying?
In the language of a mute
I hold on tight, I keep up well
In our hearts the funfair begins
Knock-knock you, knock-knock me
Our slaughterhouse began to smell like thyme
And our cell became a red sky
I count the knocks, I count the pain
I'm an animal, they locked me inside the slaughterhouse
Today it's me, tomorrow it'll be you
They knocked Andreas down, in the evening on the terrace
I count the knocks, I count the (spray of) blood
We will be together behind the wall, we'll be friends
Knock-knock it's you, knock-knock it's me
What's that saying?
In the language of a mute
I hold on tight, I keep up well
In our hearts the funfair begins
Knock-knock you, knock-knock me
Our slaughterhouse began to smell like thyme
And our cell became a red sky
--------------------------------------------------
L'escorxador
A l'hora del migdia (els = els presos) peguen al despatx
Faig recompte dels cops, faig recompte de dolor
Sóc un animal, em van tancar dins l'escorxador
Avui toca a mi, demà toca a tu
Van pegar l'Andrea, al capvespre a la terrassa
Compt els cops, compt la (vessada de) sang
Estarem junts darrere de la paret, serem amics
Toc-toc toca a tu, toc-toc toca a mi.
Com era aquesta dita?
En l'idioma d'un mut
M'agaf fort, segueix bé.
En els nostres cors comença el parc d'atraccions
Toc-toc tu, toc-toc mi
El nostre escorxador començava olorar a frígola
I la nostra cel·la es va convertir en un cel vermell.
Faig recompte dels cops, faig recompte de dolor
Sóc un animal, em van tancar dins l'escorxador
Avui toca a mi, demà toca a tu
Van pegar l'Andrea, al capvespre a la terrassa
Compt els cops, compt la (vessada de) sang
Estarem junts darrere de la paret, serem amics
Toc-toc toca a tu, toc-toc toca a mi.
Com era aquesta dita?
En l'idioma d'un mut
M'agaf fort, segueix bé.
En els nostres cors comença el parc d'atraccions
Toc-toc tu, toc-toc mi
El nostre escorxador començava olorar a frígola
I la nostra cel·la es va convertir en un cel vermell.
Andreas Lentakis was an underground leftwing fighter who was jailed, tortured during the Greek military dictatorship (1967-1974). Mikis Theodorakis wrote several songs about him as a hero of the left-wing underground.
Another typical song is "Ímaste dió, ímaste trís" (which will be up in a couple of days).
Andreas Lentakis va ser un lluitador militant de l'esquerra qui va ser empresonat i torturat durant la dictadura dels militars a Grècia (1967-1974). Mikis Theodorakis va escriure diverses cançons sobre ell com un heroi de militància de l'esquerra.
Una altra cançó molt típica és "Ímaste dió, ímaste trís" (que penjaré en uns dies).

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada